Premiera raportu „Dobry klimat do zamieszkania. Wielowymiarowa analiza potrzeb mieszkaniowych osób planujących zakup domu i mieszkania”

27 listopada 2024 roku, podczas kongresu TRENDY 2024 w Krakowie, został zaprezentowany raport „Dobry klimat do zamieszkania. Wielowymiarowa analiza potrzeb mieszkaniowych osób planujących zakup domu i mieszkania”. Opracowanie zostało przedstawione przez autora, prof. dr hab. inż. Łukasza Kuźmińskiego z Instytutu Badań i Analiz oraz Prezesa Viessmann Sp. z o.o., Sebastiana Walerysiaka.

Inicjatorem raportu „Dobry klimat do zamieszkania. Wielowymiarowa analiza potrzeb mieszkaniowych osób planujących zakup domu i mieszkania” jest Fundacja Świadomi Klimatu, która wraz z partnerem technologicznym – marką Viessmann stworzyła kompendium wiedzy o preferencjach Polaków przy zakupie nieruchomości oraz trendach, które kształtują przyszłość rynku mieszkaniowego i energetycznego w Polsce.

Raport „Dobry klimat do zamieszkania. Wielowymiarowa analiza potrzeb mieszkaniowych osób planujących zakup domu i mieszkania” jasno pokazuje:

  • jakość powietrza w domach i mieszkaniach – Polacy coraz częściej interesują się rozwiązaniami antysmogowymi i systemami filtracyjnymi, by zapewnić zdrowe warunki w swoich domach.
  • ekologiczne rozwiązania – rosnące koszty energii zmieniają podejście Polaków, którzy coraz bardziej cenią technologie oszczędzające zasoby naturalne, takie jak pompy ciepła czy odnawialne źródła energii (OZE).
  • smart home – technologie inteligentnego zarządzania ogrzewaniem, klimatyzacją czy oświetleniem zyskują popularność, zwłaszcza wśród osób budujących domy.
  • preferencje zakupowe – raport pokazuje, że Polacy są skłonni zapłacić więcej za wyższy standard energetyczny budynków.

Raport to krok w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb nabywców oraz wyzwań stojących przed branżą budowlaną i energetyczną. Sebastian Walerysiak, Prezes Viessmann, podkreślił podczas premiery, że wyniki badań mogą pomóc w lepszym dostosowaniu strategii inwestycyjnych do potrzeb rynku. – Raport wyraźnie pokazał, że ceny energii i świadomość ekologiczna mają istotny wpływ na wybory Polaków dokonywane podczas zakupu domu czy mieszkania. Polacy coraz bardziej cenią nieruchomości z rozwiązaniami oszczędzającymi energię. Są również świadomi, że nowoczesne technologie, systemy grzewcze oparte na OZE czy inteligentne sterowanie, dają poczucie bezpieczeństwa, pomagają obniżyć koszty eksploatacyjne i podnoszą standard nieruchomości – skomentował Prezes Viessmann.

Pozostałe AKTUALNOŚCI

Nowy Partner Medialny Fundacji

Z radością witamy nowego partnera medialnego naszej fundacji – Portal Zielonainfrastruktura.pl Od 2013 roku portal ten jest cennym źródłem wiedzy i inspiracji w dziedzinie adaptacji

CZYTAJ WIĘCEJ »